راهنمای خرید

راهنمای خرید اجاق گاز

از اساسی ترین اجزای آشپزخانه می‌توان به اجاق گاز اشاره کرد که همه روزه برای پخت‌وپز غذا با آن سر و کار داریم. با شنیدن اسم اجاق گاز ذهن اکثر ما به سراغ یک اجاق گاز فردار کلاسیک می‌ رود که قدیم در همه آشپزخانه ‌ها بود. شما  اصلا مجبور نیستید که یک اجاق گاز فردار بخرید با این حال خرید اجاق گاز دارای فر مزایای خودش را دارد. اجاق گاز فردار ارزان ‌تر و به صرفه تر از خرید یک اجاق‌ گاز رومیزی بدون فر و در کنار آن، یک فر توکار جداگانه است. در این مقاله قصد داریم به معرفی و انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی و صفحه‌ای از برندهای محبوب ایرانی و خارجی همچون کشور ایتالیا بپردازیم.

انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی و صفحه‌ای ایرانی و خارجی

همانطور که می‌دانید اجاق ‌گاز آشپزخانه از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته رومیزی(صفحه‌ای) و مدل کلاسیک آن تقسیم‌بندی می‌شود که تقریبا همه ما با آنها خاطره داریم. همین نوع نیز هر یک به دو نوع دیگر تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

  • اجاق گاز گازی: خیلی از آشپزان تازه ‌کار و سرآشپزان معروف برای آشپزی اجاق های گازی را ترجیح می ‌دهند؛ چرا که امکان تنظیم حرارت اجاق گازهایی که با گاز کار می‌ کنند، خیلی دقیق ‌تر از اجاق‌ های برقی است. شما می‌ توانید حرارت را بین درجه های مختلف تنظیم کنید و چون می ‌توانید شعله را با چشم خود ببینید، رسیدن به میزان دمای مورد نظر راحت‌ تر است. میزان مصرف انرژی در اجاق‌ های گازی نیز کمتر است.
  • اجاق گاز برقی: اجاق‌ های برقی جدید بین خانم های خانه بسیار پرطرفدار است چرا که بسیار زیبا هستند و تمیز کردن آن‌ها راحت‌ تر است. اجاق‌ های برقی مانند اجاق‌ های گازی دارای انواع مختلف دو شعله، سه شعله، چهار شعله، پنج شعله و حتی بیشتر است و شما می ‌توانید با توجه به نیازتان مدل مورد نظر خود را سفارش دهید.

برند هایی چون :

 اسنوا

اخوان

تکنوگاز

سینجر

کن

هاردستون(Hardstone)

جزو بهترین برندهای ایرانی هستند که در کنار برندهای معروف خارجی همچون

لوفرا(Lofra)

دوو(Daewoo)

بوش(Bosch)

 سامسونگ(Samsung)

و ال جی(LG)

فعالیت می‌کنند.

انواع اجاق گاز‌ رومیزی:

امروزه اجاق گازهای رومیزی معمولا در چهار نوع تولید می‌شود:

  1. اجاق گازهای رومیزی استیل
  2. اجاق گازهای رومیزی شیشه‌ای
  3. اجاق گاز‌های رومیزی استیل شیشه‌ای
  4. اجاق گازهای رومیزی سرامیکی

عرض اجاق گاز:

عموماً اجاق گازهای ایستاده یا مبله در عرض‌های 50، 60 و 90 تولید و عرضه می‌شوند، البته این اندازه‌ها در برندهای مختلف متفاوت است. هنگام انتخاب برای فضایی که دارید به خاطر داشته باشید که فضایی را هم در اطراف اجاق گاز برای تهویه هوا در نظر بگیرید. البته این ابعاد با توجه به تعداد شعله‌های اجاق گاز نیز تخمین زده می‌شود، اجاق گازهای 4 شعله معمولاً عرض 60 سانتی متری و اجاق گازهای 5 شعله معمولاً عرض 90 سانتی متری دارند.

نکات مهم در خرید اجاق گاز رومیزی و ساده

پیش از هر چیز باید مشخص کنید که مایل به خرید اجاق گاز با مصرف سوخت گازی هستید، یا اینکه می‌خواهید از اجاق برقی استفاده کنید؟ پس از اینکه این مورد برای شما تعیین شد نوبت به نوع و ظاهر اجاق گاز می‌رسد.

اگر محدودیت بودجه دارید می ‌توانید اجاق گاز رومیزی یا اجاق گاز بدون فر بخرید. که در مقایسه با اجاق گاز معمولی ارزان‌تر بوده و غالبا مدل های یک شعله تا چهار و پنج شعله آن‌ ها در بازار وجود دارد. اجاق گاز بدون فر نیز ظاهری شبیه اجاق‌ گاز فر دار دارد، با این تفاوت که به جای فر غالبا کشو یا محفظه ای کابینت مانند دارند. اجاق گاز بدون فر ارزان ‌تر از مدل‌ های فردار است و از نظر ظاهری جلوه جذاب ‌تری نسبت به اجاق گاز رومیزی در آشپزخانه دارد و می ‌توان از فضای پایین گاز آن‌ ها نیز مثل کابینت برای قرار دادن ظروف استفاده کرد.

اما اگر بودجه بیشتری برای خرید اجاق گاز دارید، اجاق فردار برقی می ‌تواند جلوه‌ خاصی به آشپزخانه شما بدهد. همچنین می ‌توانید نگاهی به اجاق‌ گازهای 6 شعله استیل بیاندازید. قیمت اجاق گاز برقی و گازی بزرگ در مارک ‌های ایرانی تفاوت زیادی با هم ندارند. اجاق‌ گازهای استیل ظاهر بسیار جذابی دارند و وجودشان دکوراسیون آشپزخانه های مدرن را تکمیل می ‌کند. فر ‌در سبک آشپزی امروزی نقش پر رنگی دارد و آشپزی را برای خیلی از افراد راحت‌ کرده‌ است.

بهترین شیوه در انتخاب اجاق گاز

ه در این مقاله به راهنمای خرید اجاق گاز اشاره شد، جنس، نوع، شکل، ابعاد و قیمت از جمله فاکتورهای مهم در فرآیند خرید این نوع تجهیزات آشپزخانه می باشند. حال سوال این است که چطور بهترین انتخاب را در کمترین زمان بر اساس این فاکتورها داشته باشیم؟ خرید اینترنتی اجاق گاز بهترین انتخاب و پاسخ خواهد بود. چون در کمترین زمان می توان انواع مختلف گاز در طرح و شکل های مختلف را با هم مقایسه و در نهایت انتخابی عالی داشت. علاوه براین، در خرید اینترنتی با توجه به رقابت زیاد بین فروشگاه های مختلف، قیمت ها واقعی و ارزان تر می باشند و فرصت خرید ارزان ترین اجاق گاز را پیدا خواهید کرد.

فروشگاه اینترنتی پارسا پلاس، انواع سینک ظرفشویی، اجاق گاز صفحه ای و هود شومینه ای و توکار به تمام نقاط ایران را با قیمت مناسب ارسال نموده و دارای مشاوره رایگان برای خرید هر یک از تجهیزات می باشد.

 

دیدگاهی در مورد “راهنمای خرید اجاق گاز

  1. خیلی ممنون مفید بود

    1. حسین پارسا گفت:

      سلام، ممنون از وقتی که گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *