راهنمای خرید

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

راهنمای خرید سینک ظرفشویی که در واقع مقایسه انواع مختلف سینک بر اساس فاکتورهای گوناگون است، می تواند گام موثری در انتخاب سینک ظرفشویی باشد. سینک ظرفشویی یکی از اصلی ترین تجهیزات در آشپزخانه می باشد و از نظر بهداشت و همچنین زیبایی، نظم و مرتب بودن محیط اهمیت زیادی دارد؛ در نتیجه برای خرید آن باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار داد. پارسا پلاس در این مطلب راهنمای خرید سینک ظرفشویی را بر اساس معیارهای ضروری و مهم ارائه داده و دلایل انتخاب هر یک از انواع مختلف سینک را شرح خواهد داد.

انتخاب سینک ظرفشویی

دلایل اهمیت راهنمای خرید سینک ظرفشویی

قبل از معرفی فاکتورهای مهم و ضروری در انتخاب بهترین سینک ظرفشویی، بهتر است بدانیم که چرا برای انتخاب این گروه از تجهیزات منزل نیاز به مطالعه راهنمای خرید احساس میشود؟ با قدم گذاشتن در فروشگاه های خرید تجهیزاتی از قبیل سینک ظرفشویی و غیره کاملا با تنوع بسیار بالا از نظر ابعاد، شکل، جنس و قیمت آنها مواجه خواهید شد. وجود تنوع زیاد باعث میشود حق انتخاب بالایی داشته باشید اما انتخاب سینک ظرفشویی بهتر را کمی سخت می کند. به همین خاطر لازم است راهنمای خرید سینک ظرفشویی را مطالعه کنید. در این صورت با اطلاعات کافی می توانید بهترین سینک ظرفشویی را بر اساس سلیقه و نوع آشپزخانه و استانداردهای مورد نیاز انتخاب و خریداری نمایید.

فاکتورهای مهم در انتخاب سینک ظرفشویی

بهترین ابعاد سینک ظرفشویی

سینک های ظرفشویی در ابعاد و سایزهای مختلفی در بازار وجود دارند و هر سینک متناسب با گستردگی و فضای آشپزخانه باید انتخاب شود. به عبارت دیگر، در انتخاب  بهترین سینک ظرفشویی تنها به ابعاد آن نباید توجه داشت، بلکه همزمان باید به بزرگ و کوچک بودن فضای آشپزخانه نیز توجه داشت. سینک های ظرفشویی کوچک برای فضاهای کوچکتر و سینک های بزرگ برای محیط های بزرگ مناسب می باشند. با دقت در این فاکتور می توان نظم بهتری را به محیط بخشید.

علاوه براین، بهتر است به میزان عمق لگن در سینک نیز توجه شود. چون سینک ها با لگن کم عمق کاربرد زیادی نداشته و شستشوی ظروف را با مشکلات زیادی همراه می کند. سعی کنید سینک های کاملا استاندارد را انتخاب و خریداری کنید تا علاوه بر ظاهر زیبا، کارایی بالایی داشته باشند.

شکل سینک ظرفشویی

انتخاب سینک ظرفشویی بر اساس شکل آن تا حد زیادی به سلیقه شخص بستگی دارد و برخی سینک های مستطیلی را انتخاب و عده ای سینک های گرد را ترجیح می دهند. اگر شکل سینک برایتان اهمیت زیادی دارد، بهترین کار مقایسه انواع مختلف آنها در فروشگاه های آنلاین می باشد، چون خلاقیت بیشتری در اجناس آنها به چشم میخورد.‌ به عنوان مثال سینک های ظرفشویی با یک، دو و یا سه لگن در شکل های مستطیل و گرد از جمله نمونه های رایج و پرطرفدار در این تجهیزات می باشند.

سینک ظرفشویی گرد

راهنمای خرید سینک ظرفشویی بر اساس جنس

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در راهنمای خرید سینک ظرفشویی باید به آن توجه ویژه داشت، جنس سینک ظرفشویی می باشد. سوالی که اغلب افراد می پرسند این است که سینک ظرفشویی گرانیتی بخریم یا سینک ظرفشویی استیل؟ سینک ظرفشویی شیشه ای کیفیت بهتری دارد یا سینک ظرفشویی سرامیکی؟ واقعیت این است که هر یک از این نوع سینک دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند و نمی توان گفت کدام گزینه را می توان در انتخاب بهترین سینک ظرفشویی پیشنهاد داد. به همین خاطر نگاه کوتاهی به انواع مختلف سینک ظرفشویی خواهیم داشت:

سینک ظرفشویی گرانیتی

یکی از جدیدترین سینک های ظرفشویی که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، سینک ظرفشویی گرانیتی می باشد. تنوع زیاد در رنگ (سیاه، قهوه ای، برنزی، کرم و نوک مدادی) ، شستشوی راحت و مقاومت زیاد در برابر خش خوردگی از جمله دلایل خرید سینک ظرفشویی با جنس گرانیت می باشد. البته این جنس در برابر شکستگی و ترک مقاومت کمی دارند و نقطه ضعف آن می باشد.

سینک ظرفشویی سرامیکی

اگر در خرید تجهیزات آشپزخانه بیشتر کیفیت کالا و زیبایی آن دارای اهمیت است و گران بودن را می توانید چشم پوشی کنید، سینک ظرفشویی سرامیکی یکی از گزینه های بسیار مناسب می باشد. رنگ سفید این نوع سینک ظرفشویی که تمیز بودن محیط را بهتر نشان می دهد و داشتن مقاومت بالا در برابر خش شدن از جمله دلایل در انتخاب سینک ظرفشویی سرامیکی می باشد.

سینک ظرفشویی سرامیکی

سینک ظرفشویی استیل

از گذشته تا امروز سینک های ظرفشویی استیل کاربرد بسیار زیادی داشته و طرح های متنوعی از آنها در بازار موجود می باشد. قیمت این نوع سینک نسبت به سایر انواع معرفی شده در این مطلب ارزان تر و مقاومت بالایی در برابر شکستگی و ترک دارند. از جمله معایب آن نیز می توان به رسوب املاح موجود در آن بر روی سطح سینک و ایجاد خراش اشاره کرد.

سینک ظرفشویی شیشه ای

دلیل توجه به سینک ظرفشویی شیشه ای توسط بسیاری از خانم ها، زیبایی و شیک بودن آن می باشد. با توجه به اینکه سینی این سینک شیشه ای و لگن آن استیل می باشد، در نتیجه ظاهر بسیار زیبایی را به فضای آشپزخانه می بخشد. درست است که در ساخت این نوع از سینک از شیشه های نشکن استفاده میشود، اما تحمل فشار و وزن زیاد را ندارند و ممکن است به مرور دچار شکستگی و ترک گردند.

انتخاب بهترین نوع سینک ظرفشویی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم که باید در راهنمای خرید سینک ظرفشویی حتما به آن اشاره شود، نوع سینک می باشد. سینک های ظرفشویی در حالت کلی به دو نوع سینک ظرفشویی توکار و روکار تقسیم میشوند. در اغلب آشپزخانه های قدیمی سینک ظرفشویی روکار به چشم میخورد. این نوع سینک از نظر قیمت ارزان تر است و روی کابینت نصب میشوند.

سینک ظرفشویی توکار همان طور که از نامش مشخص است، در داخل کابینت نصب میگردد. دلایل انتخاب این نوع سینک در اغلب مواقع داشتن ظاهر بهتر می باشد، اما نباید از این مساله غافل شد که در این نوع سینک احتمال نفوذ آب به کابینت زیاد است.

سینک ظرفشویی توکار

انتخاب سینک ظرفشویی بر اساس قیمت

در خرید انواع تجهیزات منزل قیمت نقش بسیار مهمی دارد و در اغلب مواقع حرف اول را می زند. در انتخاب بهترین سینک ظرفشویی اگر معنای بهترین، ارزان ترین باشد باید به خرید سینک ظرفشویی استیل فکر کنید. در مقابل قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی از استیل بالاتر و ظاهر زیبا و مدرن تر و مزایای بیشتری دارد. با توجه به میزان بودجه و معیارهای مورد نظر در نهایت می توانید بهترین سینک ظرفشویی را انتخاب و بخرید.

بهترین شیوه در انتخاب سینک ظرفشویی

همان طور که در این راهنمای خرید سینک ظرفشویی اشاره شد، جنس، نوع، شکل، ابعاد و قیمت از جمله فاکتورهای مهم در فرآیند خرید این نوع تجهیزات آشپزخانه می باشند. حال سوال این است که چطور بهترین انتخاب را در کمترین زمان بر اساس این فاکتورها داشته باشیم؟ خرید اینترنتی سینک ظرفشویی بهترین انتخاب و پاسخ خواهد بود. چون در کمترین زمان می توان انواع مختلف سینک در طرح و شکل های مختلف را با هم مقایسه و در نهایت انتخابی عالی داشت. علاوه براین، در خرید اینترنتی با توجه به رقابت زیاد بین فروشگاه های مختلف، قیمت ها واقعی و ارزان تر می باشند و فرصت خرید ارزان ترین سینک ظرفشویی را پیدا خواهید کرد. فروشگاه اینترنتی پارسا پلاس، انواع سینک ظرفشویی، اجاق گاز صفحه ای و هود شومینه ای و توکار به تمام نقاط ایران را با قیمت مناسب ارسال نموده و دارای مشاوره رایگان برای خرید هر یک از تجهیزات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *