راهنمای خرید

راهنمای خرید هود آشپزخانه

با توجه به اینکه خانم های خانه دار و سایر افراد خانواده ساعات زیادی از روز را در آشپزخانه سپری می کنند و همینطور تغییر دکوراسیون منازل به سمت فضاهای باز و آشپزخانه های کوچک و اغلب اپن پیش روی کرده است دقت در تهویه هوای این محیط به عنوان قلب خانه، حائز اهمیت است. به همین دلیل این روزها در تمامی آشپزخانه ها، نزدیک به اجاق گاز وسیله ای به نام هود ( هود آشپزخانه ) تعبیه شده است تا با مکش بو، دود و حتی چربی ناشی از پخت و پز، موجب تهویه بهتر هوا شود. در اسن پست قصد داریم با معرفی بهترین هود آشپزخانه ایرانی و ایتالیایی به نقد و بررسی و راهنمای خرید هود آشپزخانه خوب و ارزان بپردازیم تا بر اساس نکات خرید هود آشپزخانه ، خریدی مطمئن و در خور دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

راهنمای خرید هود آشپزخانه

راهنمای خرید هود آشپزخانه خوب و ارزان

هود آشپزخانه در مدل‌های مختلفی تولید شده است، اما کارکرد همه آنها تنها یک چیز است و آن چیزی نیست جز تهویه مطبوع هوای آشپزخانه و خروج سریع‌تر دود، بو و بخار ناشی از پخت و پز در آشپزخانه!همین امر طراحان را بر این وا داشت تا دست به کار شده و علاوه بر کارکرد اصلی هود، به فکر دکوراسیون آن نیز باشند؛ چرا که هود در مرتفع‌ترین بخش آشپزخانه قرار داشته و تقریبا در دید تمامی افرادی خواهد بود که در منزل هستند. بنابراین استفاده از هود با طراحی و ظاهر جدید، می‌تواند زیبایی و جلوه خاصی به آشپزخانه شما بدهد. در حال حاضر انواع هود آشپزخان شامل موارد زیر هستند که به راهنمای خرید هود آشپزخانه کمک می کند .

انواع هود آشپزخانه :

  • هود دودکشی: این هودهای آشپزخانه کانال خروجی دارند که به فضای خارج از منزل متصل بوده و با مکش دود و بوی داخل آشپزخانه، آن را به بیرون از خانه منتقل می کنند.
  • هود بدون دودکش: با توجه به اینکه در این مدل هودها دودکش برای خروج هوا تعبیه نشده، دارای فیلترهایی برای تهویه می باشند. هودهای بدون دودکش بخار،دود و بوی حاصل از پخت و پز را گرفته و پس از تصفیه مجددا به فضای آشپزخانه برمی گردانند.
  • هود مورب: یکی از مدل های نسبتا جدید هود می باشد که با زاویه 45 درجه نسبت به گاز قرار دارند و در طرح های شیشه ای و استیل تولید می شوند. هود مورب معمولا دارای صفحه کنترل لمسی می باشد و فیلتر آلمینیومی قابل شستشو از مزیت ها آن است.
  • هود سقفی: این مدل ها که جز متداول ترین موارد در خانه ها می باشد، به موازات اجاق گاز بالای آن نصب می شود. مزیت این هودها مکش کامل بو و دود حاصل از آشپزی می باشد.
  • هود توکار: این مدل ها به طور کامل زیر کابینت قرار گرفته و هیچ نمایی از آن ها دیده نمی شود. مهم ترین مزیت هودهای مخفی به خصوص برای فضاهای کوچک این است که نیازی نیست فضایی را در آشپزخانه برای هود اختصاص داده شود.
  • هود دیواری: هودهای آشپزخانه دیواری که بالای گاز و روی دیوار بین کابینت ها نصب می شوند، در سال های اخیر با استقبال بسیاری از افراد مواجه شده اند و گزینه مناسبی برای آشپزخانه های کوچک می باشند.
  • هود زیر کابینتی: یکی از قدیمی ترین و اولین مدل های هود می باشد که موتوری مانند هواکش دارد. این هودها زیر کابینت و بالای گاز نصب می شوند و دارای فیلتر شیشه ای می باشند.

راهنمای خرید هود آشپزخانه

اجزای مختلف هود

فیلتر

تمام هودهای آشپزخانه مجهز به یک فیلتر هستند که ذرات چربی و گرد و غبار را جذب کرده و مانع از ورود آنها به کانال هواکش می شوند. برای بعضی از هودها امکان نصب هواکش وجود ندارد در این صورت می توان از فیلترهای زغالی که وظیفه آنها جذب بوی نامطبوع است، استفاده نمود. فیلترهای متالیک عمر طولانی تری نسبت به فیلترهای زغالی دارند.

حسگر

حسگرها این قابلیت را دارند که میزان مکش هوا را با توجه به آلودگی موجود در هوا تنظیم نمایند.

لامپ

لامپ هایی هالوژنی که در هود آشپزخانه نصب می شوند به شما کمک می کنند فضای روی اجاق گاز روشن تر شود و شما راحت تر غذا را ببینید.

کلیدهای کنترل

با استفاده از کلیدهای کنترل می توان میزان مکش هود آشپزخانه را تنظیم نمود. این کلیدها، قدرت دور موتور را با توجه به آلودگی هوا بر اساس سه سرعت تنظیم می نمایند.

 

معایب و مزایای انواع هود آشپزخانه

  • هودهای شومینه ای، توکار و مورب مجهز به ریموت کنترل هستند و دارای حسگر بو می باشند.
  • هود جزیره ای دارای مدل های متفاوت است و همین تنوع طرح و مدل آن را به هودی ایده آل برای دکوراسیون آشپزخانه های جزیره ای تبدیل کرده است.
  • هود مخفی فضای آشپزخانه را اشغال نمی کند.
  • قدرت مکش هودهای شومینه ای نسبت به انواع دیگر هودها بیشتر است.
  • هودهای زیرکابینتی و قدیمی دارای فیلتر پشم شیشه ای هستند و در صورت کثیف شدن باید تعویض شوند زیرا قابل شستشو نیستند. علاوه بر آن میزان صدای تولید شده توسط این هودها بالا است.
  • مکش هوا توسط هودهای جزیره ای و مورب کمی ضعیف می باشد.
  • هودهای آسانسوری قابلیت باز و بسته شدن دارند و نمایی زیبا به کانتر آشپزخانه می بخشند.

 

روش تمیز کردن هود

هود آشپزخانه ذرات و آلودگی های ناشی از طبخ غذا را جذب می کند، بنابراین می تواند محل مناسبی برای رشد باکتری باشد. از این رو تمیز نمودن هود امری ضروری است. برای تمیز کردن هود ابتدا آن را خاموش کنید و با استفاده از مواد شوینده مانند آب ولرم و صابون داخل و خارج آن را شسته و آلودگی ها را پاک کنید. پنجره فلزی هود به دلیل جذب ذرات چربی باید کمی در آب گرم و صابون قرار گیرد تا ذرات از آن جدا شوند. سپس دو طرف آن را شسته و خشک نمائید. آلودگی هایی که روی فن نشسته را نیز پاک کنید. در مورد فیلترها نیز این نکته قابل ذکر است که فیلترهای زغالی را نمی توان شست بلکه باید تعویض نمود اما فیلترهای متالیک به آسانی قابل شستشو هستند.

 

شرکت‌هایی همچون بیمکث، اخوان، درسا، الیکا، آستون، استیل البرز، آرانست، رابیتیس، ساگارتی و نوال به عنوان بهترین برند تولیدکننده هودهای آشپزخانه در ایران و جهان شناخته شده‌اند که می‌توانید از محصولات این شرکت برای خرید اینترنتی هود آشپزخانه استفاده کنید. حال در ادامه برای راهنمای خرید هود آشپزخانه به معرفی برخی از محصولات پر فروش می‌پردازیم.

 

هود شومینه‌ای آشپزخانه کن مدل Atlas

Can Atlas Chimney Hood Size 90

هود شومینه‌ای آشپزخانه کن مدل Atlas

هود کن مدل Atlas شومینه‌ای سایز 90 از دستگاه‌های زیبا و کارآمد عرضه‌شده توسط این شرکت شناخته‌شده است. این هود در رده هودهای مورب و شومینه‌ای قرار می‌گیرد. با توجه به عرض دستگاه، این هود مناسب برای نصب بالای اجاق‌گازهای 90 سانتی‌متری یا کوچک‌تر است به‌شرط آن‌که فضای کافی برای نصب دستگاه در آشپزخانه و میان کابینت‌های ردیف بالایی در نظر گرفته‌شده باشد.

شکل کلی این هود آشپزخانه، چهارگوش است و محل مکش هوا به‌صورت چهارضلعی و کمی برجسته است که در وسط دستگاه در نظر گرفته‌شده است. پنل نمایشی و کنترل لمسی هود کن مدل Atlas در قسمت میانی و بالای دستگاه در نظر گرفته‌شده است. قدرت مکش موتور این هود باعث مکش تا 700 مترمکعب هوا در ساعت می‌شود که برای خارج کردن بو و بخار غذا و تازه کردن هوای آشپزخانه کافی است.

نوع هود شومینه‌ای
محدوده سایز 85 و بزرگتر از 85 سانتی متر
عرض هود 90 سانتی متر
دور فوق سریع دارد
صفحه نمایش دارد
نوع کلید لمسی
بیشترین سطح صدا 63 دسی‌بل (db)
کمترین سطح صدا 58 دسی‌بل (db)
تعداد موتور یک عدد
کنترل از راه دور دارد
ارتفاع قابل‌تنظیم پوشش دودکش دارد
امکان خاموش شدن خودکار دارد
درب دارد
نحوه‌ی باز شدن درب دستی
قطر دهانه خروجی هوا 15 سانتی‌متر
نوع فیلتر آلومینیومی
روشنایی دارد
سایر مشخصات دارای موتور توربو با تکتولوژی ایتالیا
دارای حلزونی نسوز جهت نظافت آسان
جنس مواد پروپیلن الیاف دار
در جک گازی

مشاهده محصول در فروشگاه پارسا پلاس

هود شومینه‌ای آشپزخانه کن مدل Parmys-M

Can Parmys-M Chimney Hood Size 90

هود کن مدل Parmys-M شومینه‌ای سایز 90 از تولیدات برجسته این شرکت خوش‌نام است. این دستگاه در رده هودهای مورب نیز قرار می‌گیرد. این مدل با طراحی خاص خود در دولایه روی‌ هم دیده می‌شود و ظاهر دستگاه را بسیار مدرن می‌سازد. وجود دو نوار با رنگ روشن نیز به این امر کمک می کند. هود کن مدل Parmys-M شومینه‌ای سایز 90 برای نصب بالای اجاق‌گازهای 90 سانتی‌متری یا کوچک‌تر مناسب است به‌شرط آن‌که فضای کافی بین کابینت‌های ردیف بالایی در نظر گرفته‌ شده باشد.

نمایشگرهای دیجیتال این مدل هود آشپزخانه هم به زیبایی هم به کاربری آسان‌تر آن کمک می‌کند. در این مدل نشانگرها در قسمت بالایی دستگاه در نظر گرفته‌شده‌اند. صدای هود در حد معقول بوده و در سرعت‌بالا برای استفاده کم مدت چندان آزاردهنده نیست و این را مدیون پروانه و حلزونی موتور بسیار کم‌صدای استفاده‌شده در دستگاه است. کن از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان معتبر و شناخته‌شده در بازار لوازم برقی آشپزخانه‌هاست که با ارائه محصولات و خدمات قابل‌قبول مشتریان زیادی را جذب کرده است.

نوع هود شومینه‌ای
محدوده سایز 85 و بزرگتر از 85 سانتی متر
عرض هود 90 سانتی متر
دور فوق سریع دارد
صفحه نمایش دارد
نوع کلید لمسی
بیشترین سطح صدا 63 دسی‌بل (db)
کمترین سطح صدا 58 دسی‌بل (db)
حجم مکش 700 مترمکعب بر ساعت (m3/h)
تعداد موتور یک عدد
کنترل از راه دور دارد
امکان خاموش شدن خودکار دارد
قطر دهانه خروجی هوا 15 سانتی‌متر
روشنایی دارد
سایر مشخصات دارای موتور توربو با تکتولوژی ایتالیا
دارای حلزونی نسوز جهت نظافت آسان
جنس مواد پروپیلن الیاف‌دار
پروانه و حلزونی موتور بسیار کم‌صدا
توان مصرفی 140وات

مشاهده محصول در فروشگاه پارسا پلاس

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “راهنمای خرید هود آشپزخانه

  1. علی گفت:

    بسیار کامل و جامع توضیح دادید ممنون 👏

    1. حسین پارسا گفت:

      سلام ، ممنون از وقتی که برای مطالعه مطلب گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *