آشپزخانه, راهنمای خرید

آشپزخانه خارق العاده داشته باشید

طراحی آشپزخانه

یک آشپزخانه تیز و کم نظیر و قدیمی که باعث می شود حتی آشپزخانه ها نیز مشتاق ترین اتاق باشند از اتاق دوری نمی کنند. از طرف دیگر ، یک بازسازی متفکر می تواند یک آشپزخانه را نه تنها کاربردی ، بلکه از آنجا که می تواند لذت ببرد ، لذت ببخشد ، خواه شما شبانه هفته شام ​​می خورید یا مهمانی را برای تعطیلات میزبانی می کنید.

قبل از اینکه شیرجه بزنید و روی یک بازسازی آشپزخانه سوار شوید ، به این فکر کنید که آشپزخانه رویایی شما چه شکلی است. حتی اگر بودجه شما به کل کار روده افزایش نیابد ، می توانید ترفندهایی در طراحی ساده ایجاد کنید که فضای را بر اساس نحوه استفاده از آن تنظیم مجدد کنید.

چه آشپزخانه شما 100 فوت مربع را اندازه گیری کند ، چه معیار مشخص شده توسط بیشتر تولید کنندگان کابینت یا 440 فوت مربع باشد ، در انتهای بالاتر اندازه آشپزخانه در ساخت جدید ، اصول اولیه طراحی آشپزخانه صادق است.

کفپوش آشپزخانه

طرح بندی های اساسی

بازسازی های کوچک آشپزخانه ممکن است طرح یک آشپزخانه را لمس نکند ، اما با بازسازی های بزرگتر ، به طور بالقوه می توانید کابینت ها ، وسایل و لوازم جانبی را دوباره تنظیم کنید. اگر طرح ایده آل شما یک تنظیم کاملاً متفاوت از پیکربندی فعلی است ، برای یک قیمت سنگین آماده باشید تا در ادامه با آن همراه باشید. تغییر چیدمان های اساسی آشپزخانه اغلب نیاز به تعمیر مجدد برق و لوله کشی ، هر دو کار گران قیمت دارد. در مورد طرح اصلی مورد نظر برای آشپزخانه فکر کنید:

  • گالری : یک آشپزخانه به سبک راه رو یا راهرو نیز نامیده می شود ، آشپزخانه گالری با دو دیوار موازی یا خطوط کابینت و میز ایستاده با یک پیاده رو در بین آنها مشخص می شود. اگر فقط یک دیوار وجود داشته باشد ، یک آشپزخانه یک جداره یا پولمن است.
  • L شکل : همانطور که از نام آن پیداست ، آشپزخانه های L شکل “L” را با دو دیوار مجاور و یا یک شبه جزیره پیشخوان که از یک دیوار امتداد دارد تشکیل می دهد.
  • Double “L” : یک Double L یک آشپزخانه L به شکل جزیره ای است که به شکل نیز هست. به طور معمول ، دو Ls قرار است یک فضای مرکز باز ایجاد کنند.
  • U شکل : آشپزخانه های U شکل به شکل “U” یا نعل اسب شکل دارند و می توانند با سه دیوار تمام قد یا با دو دیوار و یک شبه جزیره تشکیل شوند.

مهم نیست که کدام طرح را انتخاب کنید ، “مثلث آشپزخانه” مهم همیشه را در ذهن داشته باشید. این مسیری فرسوده است که شما بین یخچال ، اجاق گاز یا اجاق گاز و سینک ظرفشویی انجام می دهید ، که هیچ یک از آنها نباید بیش از 6 فوت از یکدیگر فاصله داشته باشد. هرچه این مثلث محکم تر باشد ، می توانید به عنوان آشپز کارایی بیشتری داشته باشید.

البته مسیر نباید خیلی تنگ باشد. در صورت پیمایش حداقل یک آشپز در آشپزخانه ، یا 48 اینچ عرض برای دو آشپز ، حداقل 36 اینچ عرض خود را حداقل 36 اینچ عرض نگه دارید ، و فضای آن در مناطق آشپزی حداقل 42 اینچ عرض باشد.

دیزاین آشپزخانه

ملاحظات کفپوش

انتخاب مواد کفپوش آشپزخانه چیزی بیش از زیبایی شناسی است. کفپوش نه تنها باید سالهای متمادی زیر میزان قابل توجهی از ترافیک پا نگه داشته شود ، بلکه لازم است که در هنگام ایستادن بر روی آن بزرگوار برای مدت زمان قابل توجهی روی مفاصل شما آسان باشد. گزینه ها عبارتند از:

  • کاشی : یکی از رایج ترین کفپوش های آشپزخانه ، کاشی بو و باکتری را جذب نمی کند و می تواند در زیر ترافیک سنگین کف پا نگه داشته شود. با این وجود ، کاشی نیز به دلیل سخت بودن آن می تواند ناراحت کننده باشد.
  • چوب سخت : کف چوب سخت ، معمولاً بلوط ، اگر به دقت نگهداری شود ، می تواند زیبا باشد ، اما در اثر پنجه های حیوان خانگی و پاشنه بلند آنها آسیب دیده و با آب ایستاده خراب می شوند.
  • بامبو : بامبو ظاهری متمایز و دوام کلی خوب ، شبیه به چوب سخت چوب دارد. همچنین در معرض انواع آسیب های مشابه چوب سخت قرار دارد.
  • لمینیت : لمینت نسبتاً ارزان است و نصب آن بسیار آسان است. همچنین مقاوم در برابر لکه است و در هیچ زمان پاک نمی شود. با این حال ، در برابر آسیب آب در آشپزخانه آسیب پذیر است ، زیرا رطوبت می تواند لبه های کفپوش را متورم کند ، که قابل تعمیر نیست.
  • چوب پنبه : کفپوش چوب پنبه به دلیل نازک بودن کمی روی بدن شما آسان است و همین امر باعث آرامش آن می شود. نصب آن نسبتاً آسان و تمیز کردن آن آسان است. مانند لمینت ، با آب ایستاده ای که بین تخته ها یا کاشی ها ایجاد می شود ، می تواند آسیب ببیند.
  • مشمع کف اتاق : مشمع کف اتاق گزینه کف پوش سنتی انعطاف پذیر است که وینیل را به وجود می آورد و برخلاف وینیل با مواد طبیعی ساخته می شود لینولئوم با دوام و ضد باکتری است و در رنگ ها و الگوهای مختلفی موجود است و برخی از انواع آن مقدار کمی از زیر کوسن را ارائه می دهند.
  • وینیل : وینیل مواد کف پوش هرجا است که نصب و نگهداری آن آسان است. این در طیف گسترده ای از سبک ها قرار می گیرد و حتی می تواند ظاهر کاشی های سرامیکی یا تخته های چوب چوب را تقلید کند. کاشی وینیل پایه یکی از ارزان ترین مواد کفپوش آشپزخانه است ، در حالی که وینیل با کیفیت بالا و لوکس با کیفیت بالا در طبقه متوسط ​​برای کفپوش های آشپزخانه قیمت دارد.

انتخاب میزهای آشپزخانه

کانتر آشپزخانه هستند مسلما اولین چیزی که یک فرد متوجه بعد از عوض خواهد شد. مانند کفپوش ، انتخاب میز شمارنده باید ملاحظاتی فراتر از به نظر برسد – نگهداری ، دوام و بودجه نیز نقش مهمی در تصمیم گیری دارد.

  • سنگ مهندسی شده : متداول ترین ماده سنگی مهندسی شده کوارتز است که گرانیت را به عنوان ماده countertop “it” موفق کرده است. میزهای کوارتز با قیمتی مشابه ، گرانیت هایی با قطعات سنگی که به رزین وصل شده اند ساخته می شوند و از نظر سنگ طبیعی ، قوام و نگهداری بهتری دارند. از همه مهمتر کوارتز مقاوم در برابر لکه است و لازم نیست که آب آن را مهر و موم کند ، همانطور که سنگ انجام می دهد.
  • سنگ طبیعی : گرانیت یک انتخاب محبوب برای میزهای رومیزی است ، بیشتر به دلیل زیبایی طبیعی آن. گرانیت دارای یک سطح سخت و بسیار بادوام است ، اما برای جلوگیری از رنگ آمیزی باید به صورت دوره ای آب بندی شود. سایر گزینه های سنگ تراشی سنگ طبیعی شامل سنگ مرمر ، سنگ صابون و سنگ آهک است ، اما این مواد نرم تر هستند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
  • سطح جامد : هنوز غالباً با نام اصلی Corian شناخته می شود ، میزهای روی سطح جامد در برابر خراشها و لکه ها مقاومت می کنند. با این حال ، آنها به راحتی توسط گلدان و قابلمه داغ آسیب می بینند.
  • چوب : میزهای قصابی قصاب تمیز می شوند و با روغن چوب قابل نگهداری هستند اما می توانند در اثر آب آسیب ببینند. چوب معمولاً به جای مواد اولیه اصلی کانتر ، برای مناطق کاری خاص معنی بیشتری ایجاد می کند.
  • بتن : بتون نمای صنعتی به آشپزخانه می دهد ، اما باید چهار بار در سال آب بندی شود. بتون همچنین ضد خش و مقاوم در برابر حرارت است.
  • ورقه ورقه پلاستیکی : مقرون به صرفه ترین گزینه ، ورقه ورقه در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها قرار می گیرد ، اما در گلدان های گرم و قابلمه ها می توان آسیب دید.

کابینت آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه با برند جدید می توانند گران باشند. اگر در بودجه سختی قرار دارید ، کابینت آشپزخانه را دوباره در نظر بگیرید . با جابجایی مجدد ، کابینت را “جعبه” نگه دارید و قسمت بیرونی را با یک روکش زیبا مجدداً جبران می کنید. شما همچنین درها را برای ظاهر جدید جایگزین می کنید.

گزینه دیگر رنگ آمیزی کابینت های شماست ، اگرچه این همیشه به همین راحتی که به نظر می رسد نیست. زمان آماده سازی قابل توجهی به کابینت های نقاشی می رود ، و اگر کابینت های ملامین (به جای چوب) دارید ، باید رنگی پیدا کنید که به این سطح بچسبد. اگر این مسیر را طی می کنید ، پس از تمیز کردن و صاف کردن سطح به راحتی از اسپری رنگ استفاده کنید.

اگر هیچکدام از این تولیدات جذاب به نظر نمی رسد ، تحقیق در مورد شرکت های کابینت آشپزخانه را شروع کنید. در حالی که در ابتدا ممکن است کابینت های آشپزخانه گیج کننده به نظر برسند ، به خاطر داشته باشید که آنها عمدتاً به دو گروه تقسیم می شوند: کابینت های پایه ، که روی میز روی آن قرار دارد ، و کابینت های دیواری که مستقیماً به داخل دیوار پیچ خورده و مواد غذایی و همچنین صفحات ، تابه ها را نگه می دارند. ، و ظروف شیشه ای.

هنگام تعویض کابینت های آشپزخانه ، برای صرفه جویی در هزینه ، از فضای کمبود استفاده نکنید. کابینت های پایه را با کشو های عمیق انتخاب کنید ، و کابینت های دیواری را که تا سقف بالا می روند در نظر بگیرید. فضای ذخیره سازی از بالاترین ارزش یک آشپزخانه است.

سایر ملاحظات مربوط به طراحی آشپزخانه

اصول اولیه طراحی آشپزخانه بیشتر از کفپوش ، کابینت و میزهای رومیزی است. نور پردازی می تواند تفاوت بزرگی در آشپزخانه ایجاد کند ، همچنین هود و سینک و اجاق گاز و فر می وتند نمایی دلنشین را ایجاد کند و حتی روشنایی روشن برای یک روز طولانی از پخت و پز باشد یا روشنایی خفیف و کم نور برای یک شب عاشقانه در خانه. برای بهترین اثر ، روشنایی را در چندین سطح ، مانند چراغهای زیر کابینت ، آویزها و چراغ های فرو رفته در سقف نصب کنید. علاوه بر این ، یک آشپزخانه به تعداد زیادی از برق ، به خصوص در امتداد قسمت پشتی نیاز دارد. کدهای ساختمان شامل نیازهای ویژه ای برای پریز ها و روشنایی در آشپزخانه های بازسازی شده است.

فروشگاه پارسا پلاس<ارائه دهنده ی انواع هود،سینک،اجاق گاز،فر> با بهترین قیمت و ارسال به تمام کشور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *