آشپزخانه

انواع فر از نظر انرژی مصرفی

همراهان عزیز و گرامی پارسا پلاس زندگی آپارتمان نشینی امروزی باعث کوچکتر شدن آشپزخانه شده و بسیاری از لوازم آشپزخانه ها و به تبع آن به صورت مجزا تولید شده و به کاربرده می شود. در آشپزخانه های امروزی دیگر فضایی برای گاز های مبله قدیمی نیست از این رو از اینگونه لوازم به طور مجزا به یک نیاز روزمره تبدیل شده است که یکی از این لوازم که به صورت مجزا درآمده فر توکار می باشد با رایج شدن گاز رومیزی انواع فر توکار نیز وارد بازار شدند.

استفاده از فر برقی برای پخت و پز امروزه بسیار زیاد است ، اما سوالی که پیش می آید این است که استفاده از فر تا چه میزان مقرون به صرفه است و واقعا مصرف برق فر برقی چقدر است ؟ قطعا استفاده از فر برای پخت و پز انواع مواد غذایی خصوصا پخت کیک و شیرینی بسیار جذاب است اما گاهی این سوال پیش می آید که آیا فر توکار برق زیادی مصرف میکند ؟

برای رسیدن به پاسخ سوال و سوالات دیگری که در این مقاله به آن پاسخ میدهیم پیشنهاد میکنیم حتما تا انتها این مقاله را بخوانید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

قیمت انواع فر از نظر مصرف انرژی

عوامل مختلفی مانند ابعاد فر، برند، ضمانت نامه، درجه حرارت و امکانات، بر قیمت فر تأثیرگذار هستند. بااین‌حال علاوه بر موارد بالا نوع مصرف انرژی نیز در قیمت فر مؤثر است. معمولاً فر‌هایی که برای روشن شدن نیاز به گاز دارند، در مقایسه با فر‌های برقی که برای روشن شدن نیاز به برق دارند، قیمت پایین‌تری دارند. فرهایی که از هر دو انرژی برای پخت غذا استفاده می‌کنند به دلیل داشتن امکانات بیشتر، نسبت به سایر فرها قیمت بالاتری دارند. همچنین با توجه به اینکه در کشور ایران هزینه مصرف گاز کمتر از مصرف برق است، استفاده از فر‌هایی که برای پخت غذا از گاز استفاده می‌کنند، مقرون‌به‌صرفه است و سازگاری بیشتری با محیط‌زیست دارد.

آیا فر ها برق زیادی مصرف میکنند ؟

فر برقی برای کار کردن نیاز به توانی حدود 2 نا 4 کیلووات دارند . اما میزان مصرف آنها به عوامل زیر بستگی دارد که برای محاسبه مصرف برق فر باید به آن توجه نمایید.

  1. چند بار در روز برای پخت و پز از فر استفاده میکنید
  2. در هر بار استفاده فر توکار و یا فر برقیخود را روشن نگه میدارید
  3. دمای مورد استفاده شما در هنگام پخت غذا چقدر است ؟ (هر چه دما بیشتر باشد به دلیل بالا رفتن انرژی استفاده شده ، مصرف نیز بالا میرود)

اما این موارد فقط موارد اصلی در خصوص مصرف برق فر هستند ، در ادامه به توضیح کامل تر میپردازیم.

برق مصرفی فر چقدر است ؟

به طور کلی انرژی مصرفی در فر برقی به حجم لیتر آن و اندازه آن نیز بستگی دارد به طور معمول فر هایی که در ایران تولید می شوند دارای حجم کوره 70 لیتری و ابعاد 60 در 60 می باشند . اما فر های برقی آلتون سری 900 نیز از فر های 90 سانتی متری هستند که حجم فر 95 لیتری دارند و طبیعتا انرژی بیشتری را مصرف میکنند .

میانگین توان مصرفی فر برقی حدود 2000 وات در ساعت می باشد (البته این عدد برای فر های خانگی است و ملاک ما در این مقاله نیز مصرف برق فر خانگی است ) البته این عدد ممکن است بین 1000 تا 3500 وات باشد که بسته به نوع پختی که شما انتخاب میکنید این میزان کم و یا زیاد میشود اما همانطور که اشاره کردیم حدود توان مصرفی فر برقی در زمان پخت همان 2000 وات یا 2 کیلو وات می باشد .

فن کانوکشن چه تاثیری روی مصرف برق فر برقی دارد ؟

همان طور که میدانید شما برای شروع به پخت مواد غذایی نیاز دارید که قبل از شروع ، دمای داخل فر را به دمای مد نظر خود برسانید و فر را روشن کنید و این مساله ممکن است حدود 15 تا 20 دقیقه زمان ببرد. استفاده از فن کانوکشن که در بسیاری از فر توکار هایی که در فروشگاه آویژه پلاس به فروش می رسند وجود دارد با ایجاد گردش هوای داغ داخل فر علاوه بر این که زمان گرم شدن فر را کم میکند ، زمان پخت و پز را نیز کمتر کرده و موجب کمتر شدن مصرف برق فر میشود .

اما این تنها قابلیت فن کانوکشن نیز و زمانی که شما این عملکرد را هنگام پخت غذا انتخاب میکنید و گردش هوا داخل فر انجام میشود باعث میشود پخت غذای شما نیز به صورت یکنواخت انجام شود و تمامی قسمت های مواد غذایی به صورت یکسان پخته شوند .

مصرف انرژی انواع هیتر : بررسی میزان مصرف انرژی انواع سیستم‌های گرمایشی| گرماسرد

مصرف برق فر برقی در یک ساعت

با توجه به میزان توان مصرفی فر شما و دمای انتخابی شما این عدد متفاوت خواهد بود ، برای مثال اگر توان فر شما 2000 وات باشد و شما دمایی را انتخاب کنید که تنها 1000 وات مصرف برق داشته باشد بعد از یک ساعت استفاده در واقع فقط 1 کیلووات برق مصرف کرده اید و این میزان با توجه به توان مصرفی دستگاه و همچنین دمای انتخابی شما بستگی دارد .

شما میتوانید با ضرب کردن کیلووات های مصرفی توسط فر برقی خود در نرخ مصرف برق در ایران مقدار پولی مصرف برق فر برقی خود را محاسبه کنید.

پس درواقع به طور کلی برای پاسخ به این سوال که مصرف برق فر برقی چقدر است باید گفت این مقدار ، به موارد زیر بستگی دارد.

  • توان مصرفی فر برقی
  • دمای انتخاب شده برای پختن غذا در فر
  • مدت زمان استفاده شده برای پخت غذا از زمان روشن شدن فر تا خاموش شدن
  • نرخ مصرف انرژی برقی شهر خود (البته باید توجه داشته باشید در ایران نرخ مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف متغیر می باشد و گران تر است)

اما یکی دیگر از نکات مهم در خصوص مصرف انرژی فر برقی این است که شما باید حتما فر توکار خود را از نمایندگی رسمی خریداری کنید تا با استفاده از تمامی خدمات پس از فروش آن بتوانید از مصرف برق بالای ناشی از عملکرد ناصحیح فر خود جلوگیری کنید . تمامی محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی آویژه پلاس به فروش میرسند با ضمانت اصالت کالا و گارانتی اصلی به فروش میرسند و با توجه به این که پارسا پلاس نمایندگی رسمی اخوان که دارای تنوع بسیار فراوانی در فر برقی است و همچنین نمایندگی آلتون که یکی از بهترین تولید کنندگان فر توکار و همچنین نمایندگی سایر برندهای قرار داده شده در سایت می باشد پیشنهاد میکنیم با کارشناسان ما در خصوص خرید فر توکار در ارتباط باشید.

پیشنهاد هایی برای کاهش مصرف برق فر برقی

  • برای تهیه وعده های غذایی کوچک از سرخ کن ، آون توستر و یا اجاق گاز استفاده نمایید.
  • اگر فر های برقی با حجم و اندازه پایین پاسخگوی نیاز شما هستند ، فر های با حجم بالاتر و اندازه بزرگ تر خریداری نکنید و اگر گاهی نیاز به پخت غذای زیادی دارید به جای این که یک فر برقی بزرگ خریداری کنید یک فر کوچک خریداری کنید و فقط در آن زمان ها غذا ها را به نوبت بپزید .
  • اگر به صورت حرفه ای آشپزی میکنید و نیاز به فر های بزرگ با حجم 90 لیتر می باشید سعی کنید حتما فر برقی خریداری کنید که دارای برگه مصرف انرژی با رده A هستند .
  • گاهی پیش می اید که برای اطمینان از پختن غذا درب فر را باز میکنید و پخته شدن غذای خود را تست می کنید . این امر اشتباه است به این دلیل که با هر بار باز و بسته کردن درب فر دمای فر پایین آمده و دوباره انرژی بیشتری مصرف میکند تا به دمای انتخابی شما برسد . برای این که از پختن غذای خود اطمینان پیدا کنید فر برقی بخرید که دارای سنسور پخت باشد . انواع فر برقی اخوان از این ویژگی برخوردار هستند .
  • اگر قصد پختن غذا با حجم زیاد دارید و میتوانید آن را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید ، این کار باعث میشود غذای شما سریع تر پخته شود و مصرف برق فر برقی شما نیز پایین بیاید .
  • از ظروفی برای فر استفاده کنید که مخصوص فر هستند و به سرعت گرم میشوند و حرارت را برای زمان بیشتری حفظ میکنند.

سخن پایانی

فروشگاه پارسا پلاس انواع فر با بهترین کیفیت را در مجموعه خود فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند مطابق با بودجه خود بهترین فر را خریداری کنند. در این مقاله به معرفی انواع فر از نظر مصرف انرژی پرداختیم. هر کدام از انواع فر دارای برخی مزایا و معایب است که هنگام خرید فر باید به آن توجه کرد. در صورتی که سؤال خاصی در زمینه انواع فر و یا خرید آن دارید می‌توانید سؤالات خود را از کارشناس پشتیبان پارسا پلاس بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *